Szkolenia
Szkolenia Rad Pedagogicznych w roku szk. 2024/2025
NOWE TEMATY!!!
DOŚWIADCZENI EKSPERCI!!!
OFERTA DLA SZKÓŁ, PRZEDSZKOLI ORAZ POZOSTAŁYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
PROPOZYCJE SZKOLEŃ DLA SZKÓŁ I PLACÓWEK
Zapewniamy kompleksową organizację szkoleń: w tym: zajęcia merytoryczne, poczęstunek, wyżywienie, noclegi, imprezy integracyjne, materiały edukacyjne.
szkolenia przeprowadzane są elastycznie wg. potrzeb i możliwości zainteresowanych( jedno, dwu, trzydniowe).
Prawo oświatowe i bezpieczeństwo:
- Jak pomóc dziecku w sytuacji kryzysowej (np. żałoba, złe emocje itp.)
- Mediacja w szkole – czy to możliwe? (o tajnikach porozumiewania się w triadzie pedagogicznej)
- Uczeń w kryzysie – jak mu pomóc
- Obowiązkowe szkolenia z I pomocy dla nauczycieli
- Procedury bezpieczeństwa w szkole a odpowiedzialność dyrektorów i nauczycieli
- Odpowiedzialność nauczycieli i rodziców za pozostawienie dziecka bez opieki
- Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
- RODO – praktyczny poradnik
- Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli
- Prawa i ochrona prawna nauczycieli
- Awans zawodowy nauczyciela – krok po kroku
- Działalność innowacyjna szkoły
- Procedury postępowania na wypadek niebezpiecznych zdarzeń- wtargnięcie napastnika, podłożenie ładunku, znalezienie nieznanego materiału itp.
- Prawa i obowiązki rodziców w zakresie opiekuńczo-wychowawczym – rola i zadania personelu placówki oświatowej
- Zjawisko krzywdzenia dzieci – ochrona dzieci– prawa i i obowiązki nauczycieli
- Zjawisko narkomanii i dopalaczy – obowiązki i procedury postępowania personelu placówek oświatowych
- Sytuacje kryzysowe w placówce oświatowej- algorytmy postępowania
- NOWOŚĆ! – INDYWIDUALNA KONSULTACJA W SPRAWIE STATUTU SZKOŁY
Warsztat pracy i rozwój osobisty nauczyciela
- Neurodydaktyka – jak ją wykorzystać w pracy z uczniem( przedszkole, szkoła)
- Dreskod nauczyciela
- Praca głosem a zasady odżywiania
- Motywowanie uczniów do nauki
- Kompetencje kluczowe i jak je rozwijać
- Jak realizować edukację zdrowotną w szkole
- Minimediacje w przedszkolu – czyli jak rozwiązywać konflikty z dziećmi i między dziećmi
- SportMedytacjaKids w przedszkolu i szkole podstawowej
- Pozytywna dyscyplina w praktyce – warsztaty
- Tutoring jako indywidualna ścieżka rozwoju dziecka/ucznia
- Tutoring jako narzędzie nowoczesnej szkoły – warsztaty
Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
- Ekoinspiracje, czyli jak kształtować postawy ekologiczne wśród najmłodszych
- Emocje pod kontrolą, elementy Mindfulness i TUS w pracy z dziećmi
- Bezpieczny TIK w pracy nauczyciela przedszkola (wykorzystanie darmowych aplikacji, programów, praca z tablica multimedialną, bezpieczny przedszkolak)
- Budowanie zespołu nauczycieli opartego na współpracy i zaufaniu
- Gry i zabawy matematyczne
- Dokumentacja w pracy nauczyciela przedszkola
- Tupią nogi , klaszczą ręce w zabawie i piosence. Elementy sensomotoryki.
- Zabawy i ćwiczenia rozwijające uzdolnienia matematyczne
- Woda, powietrze i zjawiska atmosferyczne – pomysły na eksperymentowanie
- Uczeń zdolny i jak go rozpoznać?
- Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro
- Kąpiele leśne, czyli jak zafascynować dzieci naturą
- Uważny i skoncentrowany uczeń – proste techniki Mindfulness
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u uczniów klas 1-3
Nowoczesne technologie
- Kodowanie w edukacji matematycznej dla klas 1-3
- Cyberprzemoc w szkole. Zadania szkoły. Procedury i postępowanie
- Programowanie bez komputera w klasach I-III (kurs min 10 godz)
- Programowanie w Scratch JR (kurs min 10 godz)
- Programowanie w Scratch (kurs min 15 godz)
- Gry komputerowe uczące programowania
- Wykorzystanie tablicy interaktywnej na lekcjach
- Praca w chmurze – współpraca w radzie pedagogicznej/klasie
- Pakiet Google w dydaktyce
- Bezpłatne interaktywne aplikacje on-line w nauczaniu w klasach I-III
- Bezpłatne interaktywne aplikacje on-line w nauczaniu w klasach IV-VIII i gimnazjum
- Prezi – tworzenie prezentacji on-line
- Jak wykorzystać potencjał medialny uczniów (projekty edukacyjne, blogi, filmy itp.)
- Cyfrowa obróbka zdjęć
- Grywalizacja w edukacji
- Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w pracy nauczyciela
- Tworzenie dokumentów wizerunkowych placówki edukacyjnej w MS Publisher
- Wizerunek placówki edukacyjnej w Internecie (blog, gazetka szkolna, media społecznościowe)
- Prawo autorskie a Internet
- Młodzież w internecie
- Bezpieczeństwo w Internecie
- Rozwijanie kompetencji informatycznych u dzieci w wieku przedszkolnym
- Bezpieczny TIK w pracy nauczyciela przedszkola.
- Kodowanie z przedszkolakami
Dziecko z SPE
- Rola nauczyciela wspomagającego z pracy z uczniem z Zespołem Aspergera – strategie na czas lekcji, na czas przerwy, model współpracy z innymi nauczycielami i rodzicami ucznia
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych u dzieci z dysleksją.
- Symultaniczno-sekwencyjna Metoda Nauki Czytania, czyli jak uczyć czytania małe dzieci.
- Autyzm a Zespół Aspergera – diagnoza różnicująca.
- Moje dziecko, mój uczeń ma Zespół Aspergera. Specyfika zaburzenia i metody postępowania.
- Wpływ wysokich technologii na rozwój wtórnych zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci zdrowo urodzonych
- Wpływ wysokich technologii na rozwój zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci z grupy ryzyka.
- Wpływ neuronów zwierciadlanych na rozwój zachowań empatycznych u dzieci i młodzieży.
- Wczesna diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci.
- Metoda Krakowska w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Pomoc instytucjonalna dla rodziców dzieci z zaburzeniami rozwojowymi
- Praca z uczniem wykazującym specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dyskalkulią
- Praca z uczniem przejawiającym trudności w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym zagrożonych dyskalkulią.
- Uczeń zagrożony niedostosowaniem społecznym niedostosowany społecznie, model pracy.
- Uczeń zdolny – jak rozpoznać i jak z nim pracować?
- Praca z uczniem z afazją.
- Praca z uczniem z niepełnosprawnością w stopniu lekkim.
- Zaburzenia SI u dzieci – trudności w nauce i zachowaniu dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
- Uczeń niedosłyszący w szkole, w tym niedosłuch centralny.
Metody pracy – warsztaty
- Współpraca z rodzicami – jak osiągnąć sukces?
- Budowanie zespołu nauczycieli jako strategia rozwoju przedszkola
- Smakowanie literatury wszystkimi zmysłami
- Minimediacje w przedszkolu – czyli jak rozwiązywać konflikty z dziećmi i między dziećmi
- Uważny przedszkolak, czyli proste techniki Mindfulness
- Cisza w edukacji. Luksus czy warunek efektywnego nauczania?
- Agresja w przedszkolu i jak jej zapobiegać
- Trudna sztuka komunikacji, czyli komu ciepłe i puchate, a komu kolczaste?
- Matematyka – królową nauk.
- Edukacja inspirowana przyrodą
- Pomoce dydaktyczne inspirowane metodami aktywizującymi i pedagogiką alternatywną
- Neurodydaktyka – jak ją wykorzystać w pracy z dziećmi
- Kształtowanie kompetencji kluczowych w przedszkolu
- Gimnastyka paluszkowa w wychowaniu przedszkolnym.
- Stosowanie narzędzi TOC w wychowaniu przedszkolnym na podstawie Kuferka tajemnic.
- Innowacyjny klucz do uczenia się dla przedszkola
- Projekt edukacyjny jako metoda aktywizacji i wspierania rozwoju dziecka w przedszkolu
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym
- Pozytywna dyscyplina w przedszkolu
- Tutoring jako indywidualna ścieżka rozwoju dziecka
- Rozwijanie kompetencji matematycznych metodą Hejnego u uczniów klas 1-3 i przedszkola
- Tupią nogi , klaszczą ręce w zabawie i piosence. Elementy sensomotoryki.
- Zabawy i ćwiczenia rozwijające uzdolnienia matematyczne
- Woda, powietrze i zjawiska atmosferyczne – pomysły na eksperymenty
Oraz każdy inny temat jaki będzie państwu potrzebny
ponadto
zapewniamy kompleksową organizację szkoleń: w tym: zajęcia merytoryczne, poczęstunek, wyżywienie, noclegi, imprezy integracyjne, materiały edukacyjne.
szkolenia przeprowadzane są elastycznie wg. potrzeb i możliwości zainteresowanych
Zgłoszenia: fundacjanaszezaglebie@gmail.com , fundacjanaszezaglebie@onet.pl lub Tel 606956622.
Oddzwonimy i ustalimy termin szkolenia